Jak to się właściwie odbywa?

Zanim zaproszę Was do obejrzenia zdjęć ślubnych spróbuję opowiedzieć Wam w kilku słowach jak to się właściwie wszystko odbywa z tym fotografowaniem. Spotykamy się w przytulnym miejscu, zamawiamy dobrą kawę i próbujemy się poznać. Tak, wiem, że to nie ja biorę z Wami ślub, ale żeby zrobić dobre zdjęcia muszę Was trochę poznać, a dzięki temu i Wy będziecie na pewno odrobinę spokojniejsi, przynajmniej aż do TEGO DNIA ;-)
Ustaleń jest cała masa. Musimy wybrać styl zdjęć, jaki Wam najbardziej odpowiada. Ustalamy także, które wydarzenia TEGO DNIA będą fotografowane. Czy spotykamy się od rana, już u kosmetyczki, fryzjerki i wizażystki, czy dopiero przed samą ceremonią, czy może przy błogosławieństwie rodziców.
I najważniejsze – wstępnie omawiamy projekt sesji plenerowej.
Jeśli chodzi o samą ceremonię – zazwyczaj wybieram się kilkanaście dni wcześniej do kościoła, aby sprawdzić oświetlenie i zwyczaje panujące w danej świątyni. Następnie przeprowadzam rozmowę z księdzem udzielającym sakramentu. Mimo posiadanego upoważnienia na fotografowanie podczas celebracji liturgicznych, zawsze staram się osobiście porozmawiać z księdzem, co wolno, a co nie jest mile widziane.

Jedna ważna rzecz: podczas mszy oraz ceremonii wujkowie oraz znajomi nie powinni fotografować. Tak jest zazwyczaj ustalone, aby uniknąć kłopotów, kiedy zdenerwowany ksiądz wyprasza wszystkich „fotografów”, a my nie będziemy mogli wywiązać się ze swojego obowiązku.
Wykonane zdjęcia zawsze poddawane są retuszowi i obróbce komputerowej. Ze względu na dużą ilość klatek, nie trwa to jeden dzień i zdjęcia nie będą gotowe na poprawinach. Najpierw wykonuję selekcję tzw. pierwszego sita, odrzucając gorsze kadry, na których np. ktoś ma nieumyślnie zamknięte oczy. Następnie wybieram szeroki zbiór zdjęć do selekcji dla Młodych, które poddaję wstępnej obróbce. Po wybraniu przez Młodych, które zdjęcia przygotowane będą jako odbitki, które jako prezentacja, a z których złożony będzie fotoalbum – wykonuję obróbkę komputerową i retusz zdjęć a następnie skład albumu. Zaakceptowany już album wędruje do labu oraz ręcznej introligatorni.

Nasze wspólne zadanie

Szanowni (przyszli) Państwo Młodzi! Aby Wasze chwile zostały pamiątką, do której będziecie wracać w pierwszą, czy pięćdziesiątą rocznicę ślubu musimy razem sprawić, aby oprawić w kadrach Wasze emocje.
Każdy ma ukryte własne WYOBRAŻENIE TEGO DNIA. Spora część młodych marzy o zdjęciach niekonwencjonalnych, czasem szokujących, inni wolą ujęcia klasyczne. Niezależnie od wybranego stylu – nie ma nic ważniejszego od utrwalenia EMOCJI TEGO DNIA. I to uważam za swoje najważniejsze zadanie w TYM DNIU. Pamiętajcie, że to Wy tworzycie ten dzień, Wy jesteście dla siebie, a ja muszę wykonać najlepszy reportaż ślubny swojego i Waszego życia.
Abyśmy tego wspólnie dokonali bardzo proszę zapoznać się z poniższymi informacjami organizacyjnymi.

Informacje organizacyjne

  • Fotografowanie ceremonii musi być poprzedzone spotkaniem fotografika z Młodą Parą. Ma to na celu ułatwić poznanie upodobań oraz stylu i charakteru (zwłaszcza Panny Młodej) w celu dobrania najwłaściwszej stylizacji zdjęć.
  • Uroczysta ceremonia jest fotografowana przez fotografika oraz asystenta, a do dyspozycji fotografika pozostają zawsze dwa aparaty cyfrowe; główny oraz awaryjny.
  • Posiadam legitymację/upoważnienie (nr 144/2009) Kurii Metropolitalnej uprawniające do wykonywania zdjęć podczas celebracji liturgicznych.
  • Wszystkie zdjęcia wykonywane są aparatami cyfrowymi w trybie tzw. negatywów cyfrowych. Oznacza to, że muszą zostać poddane wstępnej obróbce komputerowej i dopiero po tej czynności zostaną udostępnione w celu dokonania selekcji. Wyselekcjonowany materiał zostanie poddany retuszowi cyfrowemu i po tym procesie może trafić do albumu, prezentacji oraz na odbitki fotograficzne.
Aby zadać pytanie zapraszam na stronę KONTAKT. Zapraszam także do obejrzenia zdjęć ślubnych w GALERII

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

1. Co obejmuje fotoreportaż?
Fotoreportaż ślubny jest fotograficznym zapisem wydarzeń z Waszego święta, ponad 12 godzinna relacja, obejmująca przygotowania panny młodej i pana młodego, błogosławieństwo rodziców, ceremonię zaślubin oraz wesele lub uroczysty obiad. Zorganizujemy także sesję plenerową (w innym terminie niż ślub).
2. Co przekazujemy Młodej Parze po zakończeniu reportażu?
Minimum 300 zdjęć poddanych obróbce cyfrowej, zapisanych w trzech formatach (mailowy, ekranowy i full HD) na płycie DVD (3 egzemplarze). W zależności od dokonanego wyboru odbitki fotograficzne (papier fotograficzny jedwabisty, perlisty, półmatowy lub błysk); elegancki fotoalbum na papierze jedwabistym, o formacie 20x20cm lub 30x40cm, 20 lub 30 stron, ręcznie oprawiany w ekoskórę.
3. Co składa się na cenę usługi?
W zależności od wybranego pakietu cena obejmuje dojazd, pracę asystenta oraz ponad 12 godzinną pracę fotografa, wielogodzinną selekcję materiału, żmudny retusz i obróbkę cyfrową, projekt oraz skład fotoalbumu. Dodatkowo projekt sesji plenerowej, jego organizację oraz realizację.
4. Dlaczego nie widać pakietów jak u innych fotografów?
Przy pierwszym spotkaniu dokonujemy prezentacji fotoalbumów i odbitek wywołanych na różnych gatunkach papieru, i wtedy przekazujemy szczegółowy cennik na podstawie którego para może sama dobrać sobie odpowiadający im pakiet.
5. Kiedy otrzymujemy pełny materiał?
Najczęściej trwa to około dwóch tygodni od ślubu, w wysokim sezonie termin może ulec wydłużeniu ze względu na produkcję albumu.
6. Czy po kilku tygodniach można zamówić dodatkowe odbitki lub kolejny egzemplarz albumu?
Oczywiście, nie ma problemu, a każdy kolejny egzemplarz albumu oferowany jest w atrakcyjnej, promocyjnej cenie.
website counter