Sposób życia

Zaczęło się od Federera

Szwajcarski tenisista Roger Federer jest przykładem sportowca, który pokazuje, że można być sprawnym przez długie, długie lata.
Wygranie turnieju wielkoszlemowego w australijskim upale, gdzie pięciosetowy mecz może trwać nawet 5 godzin, przez faceta mającego prawie 40 lat, to najlepszy przykład do naśladowania i to nie tylko dla fanów tenisa, ale dla zwykłych ludzi, chcących cieszyć się sprawnością do późnej starości.

Sam trenuję od niemal 6 lat, zrozumiałem, że kluczem do wszystkiego jest cierpliwość i systematyczność. Będę się starał co jakiś czas podzielić moimi spostrzeżeniami z tej codziennej walki o lepsze, sprawniejsze jutro. Będzie o ważnych metodach regeneracji mięśni, o fajnych gadżetach umilających nam „katowanie” ciała i duszy oraz wiele innych interesujących tematów. Zapraszam do lektury, będą pojawiały się nowe teksty.

Zaczniemy od STRECHINGU, DIETY BEZCUKROWEJ, ROLOWANIA oraz opisów MOJEGO „SMARTBANDU” oraz DOBREJ WAGI.





Rozwiń, by czytać dalej...

Po 50-tce odkrywam... STRETCHING

Większość sportowców amatorów traktuje rozciąganie jako kilkuminutowy, pobieżnie wykonywany zestaw dynamicznych ruchów tym i owym. Zupełnie niedawno trafiłem na interesującą publikację, która pozwoliła mi zrozumieć jak poprawnie się rozciągać, kiedy to robić żeby zapobiegać kontuzjom oraz jak skutecznie przyspieszyć regenerację organizmu po treningach.

Stretching jest bardzo wskazany w codziennym życiu każdego człowieka, nie tylko aktywnego sportowo, zwiększa swobodę i płynność ruchów, pozwala rozluźnić się fizycznie i psychicznie, zwiększa elastyczność mięśni i więzadeł, zwiększa zakres ruchu, poprawia napięcie mięśni, podnosi przepustowość i wytrzymałość naczyń krwionośnych. Jest bardzo wskazany także dla osób prowadzących siedzący tryb życia.




Rozwiń, by czytać dalej...

Rolowanie boli tylko na początku

Rolowanie mięśniowo-powięziowe może wywołać wiele pozytywnych efektów w naszym ciele, niezależnie czy jesteśmy bardzo aktywni czy osobami wiecznie siedzącymi.

Powięź, czyli tkanka otaczająca nasze mięśnie, ścięgna, narządy i kości, w dużym skrócie jest elementem łączącym wszystkie te części naszego ciała, spinającym oraz zapewniającym naszym mięśniom odpowiednie napięcie.
Za duże napięcie powięzi, wynikające z bardzo wielu nawyków naszego dnia codziennego lub przeforsowania treningowego, prowadzi często do bólu w różnych częściach ciała, może prowadzić do ograniczenia naszej sprawności, mobilności czy kontuzji. Zdrowo utrzymywania powięź powinna być odpowiednio elastyczna i nawodniona.




Rozwiń, by czytać dalej...

Mniej cukru czyli żywienie optymalne

Dostaję ostatnio bardzo dużo pytań dotyczących diety bezcukrowej. Po niemal 3 miesiącach od przejścia na ten styl odżywiania postanowiłem podzielić się z Wami moimi uwagami i sugestiami.




Rozwiń, by czytać dalej...

Tenis ze „smartbandem”

Długo szukałem opaski lub zegarka, który spełni moje podstawowe oczekiwania. Oczywiście było tak, że zegarek idealny złożyłbym z funkcji kilku innych, ale przyznaję, że trzy kryteria zdecydowanie wskazały chwilowego zwycięzcę tego konkursu.

Fitbit Charge 2 to zwycięzca mojego konkursu. Używam go od półtora roku niemal bez przerwy, i mimo że pojawił się następca, model Charge 3, dwójka wciąż jest dla mnie optymalną opcją.





Rozwiń, by czytać dalej...